1401/6/22 سه‌شنبه

پرسش1: آدرس سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه چیست؟

پاسخ: فقط دانشجویانی که درس خود را در سامانه گلستان به صورت الکترونیکی انتخاب نموده اند می بایست به آدرس lms.pnu.ac.ir مراجعه نمایند ولی دانشجویانی که درس خود را در سامانه گلستان به صورت عادی انتخاب نموده اند می بایست به پورتال استان یا مرکز/ واحد محل تحصیل خود مراجعه و از سامانه الکترونیکی معرفی شده آن استان استفاده نمایند.

پرسش2: انتخاب واحد کرده‌ام ولی در سامانه آموزش الکترونیکی امکان ورود به سایت ندارم؟

پاسخ: برای دانشجویانی که درس خود را به صورت الکترونیکی انتخاب کرده اند، انتقال اطلاعات به سامانه lms به صورت لحظه‌ای نبوده و به طور معمول در پایان هر روز انجام می شود. دانشجویانی که درس خود را در سامانه گلستان به صورت عادی انتخاب نموده اند می بایست به پورتال استان یا مرکز/ واحد محل تحصیل خود مراجعه و از سامانه الکترونیکی معرفی شده آن استان استفاده نمایند.

پرسش 3: برای ورود به کلاس الکترونیکی به چه نرم‌افزارهایی نیاز است؟

پاسخ: فهرست کلیه نرم افزارهای مورد نیاز در صفحه اول سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه موجود و قابل دانلود است.

پرسش4: برای نصب یا ورود به سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه دچار مشکل شده ام، چه کسی می تواند به من کمک کند؟

پاسخ: با توجه به رشته تحصیلی خود می توانید طبق جدول زیر با نماینده قطب الکترونیکی مربوطه و یا پشتیان آن تماس حاصل نمایید. نماینده قطب و مرکز آموزش الکترونیکی از طریق امکانات ارسال و دریافت پیام سامانه یادگیری الکترونیکی نیز پاسخگوی دانشجویان می باشند.

دانشجویانی که درس خود را در سامانه گلستان به صورت عادی انتخاب نموده اند می بایست به پورتال استان یا مرکز/ واحد محل تحصیل خود مراجعه و از روش های ذکر شده در آن پورتال نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

ردیف  نام خانوادگی نماینده  مجری رشته های الکترونیکی دانشکده  تلفن ثابت ایمیل پشتیبان  تلفن پشتیبان
1 خانم رویا كاوياني مدیریت، اقتصاد و حسابداری- علوم اجتماعی 031-33381640 lms.esfahan@yahoo.com خانم صفرزاده 021-22455119
2 آقای فتح الله روحی فنی و مهندسی- علوم پایه- علوم انسانی 021-84234155 rouhi1360@gmail.com آقای گیلانی 021-22454976
3 خانم شیدا اوراض شیخی الهیات و علوم اسلامی 051-38683889 khorasan_pole@yahoo.com آقای محمدی جم 021-22485131
4 آقای رحیم زارع علوم تربیتی 071-36222248 Rahim2059@yahoo.com آقای محمدی جم 021-22485131


پرسش 5: بعضی از دروس من وارد سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه شده است ولی بعضی دیگر خیر. چگونه مشکل را رفع کنم؟

پاسخ:  شما بعداز انتخاب واحد اولیه نسبت به تغییر در لیست انتخاب واحد خود اقدام نموده‌اید، حداکثر 24 ساعت منتظر بمانید. شایان ذکر است فقط کلیه دروس نظری به سامانه Lms منتقل میشود و مرکز آموزش الکترونیکی مجری دروس غیر نظری و فرهنگی نیست.

پرسش6: آدرس ایمیل یا شماره تماس استاد خود را از چه کسی بپرسم؟

پاسخ:  تنها راه ارتباطی دانشجو و استاد در سامانه آموزش الکترونیکی، ارسال پیام از طریق سامانه است. جهت آشنایی با نحوه ارسال پیام، فایل راهنمای دانشجو را دریافت و مطالعه فرمائید. در صورت صلاحدید، استاد می تواند شماره تماس و ایمیل خود را در کلاس مجازی اطلاع رسانی نماید.

پرسش7: ارزشیابی میان ترم (نمره میان ترم) چگونه انجام می شود؟

پاسخ: طبق آیین نامه دانشگاه پیام نور، نمره میان ترم دروس عادی و الکترونیکی در اختیار استاد مربوطه است. استاد می تواند از طریق  آزمون آنلاین میان ترم در سامانه آموزش الکترونیکی یا کار کلاسی و تحقیق نسبت به ارزیابی دانشجویان برای سنجش دانشجو و ثبت نمره میان‌ترم اقدام نمایند.

پرسش8: آیا حضور و غیاب در کلاس الکترونیکی الزامی است؟

پاسخ: طبق آیین نامه دانشگاه پیام نور خیر، ولی بدلیل حساسیت برخی از دروس، خصوصا دروس فنی، نظر استاد درس در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
کلیه کلاس‌های الکترونیکی، حتی بدون حضور دانشجو، بر اساس زمان بندی تعریف شده در سامانه می‌بایست تشکیل و ضبط شود و امکان استفاده از فایل ضبط شده جلسات برای کلیه دانشجویان فراهم می باشد. کلاس های الکترونیکی که توسط استان ها برنامه ریزی شده اند ممکن است از این قاعده مستثنا باشند.

پرسش9:  به هنگام تایپ فارسی مطلب در قسمت چت کلاس آنلاین حروف بهم ریخته نمایش داده می‌شوند؟

پاسخ: این مشکل بدلیل تفاوت بین حرف "ی" فارسی و حرف "ی" استاندارد است. جهت رفع مشکل کافیست به جای تایپ مستقیم حرف "ی" از معادل آن یعنی کلید ترکیبی (Shift+x) استفاده شود.

پرسش10:  دانشجوی عادی هستم که می‌خواهم درس الکترونیکی را انتخاب کنم ولی در سامانه گلستان این امکان برای من فعال نیست؟

پاسخ: در نیمسال اول 1402-1401،  اخذ دروس ارائه شده در مرکز آموزش الکترونیکی فقط برای دانشجویان الکترونیکی امکانپذیر می باشد.

پرسش11: آیا امکان اخذ دروس غیر الکترونیکی برای دانشجویان الکترونیکی وجود دارد؟

پاسخ: بله، کلیه دروس دارای واحد عملی بصورت غیر الکترونیکی در مرکز محل تحصیل دانشجو  ارائه می‌شوند. ضمنا برخی از دروس کم متقاضی و خارج از سرفصل جاری نیز برای دانشجویان الکترونیکی بصورت عادی ارائه می‌شوند.

پرسش 12: منابع دروس الکترونیکی چیست؟
پاسخ: منابع دروس الکترونیکی دقیقاً همان منابع درسی مربوط به سایر دانشجویان است و برای همه گروه‌های درسی (چه الکترونیکی و چه غیر الکترونیکی) لازم است استفاده شود.

پرسش 13: آیا شهريه دروس الکترونیکی نسبت به دروس عادی متفاوت است؟

پاسخ: خیر. مقدار شهریه دروس الکترونیکی و عادی یکسان است.

پرسش14: آیا امکان استفاده از گوشی تلفن همراه جهت حضور در جلسات کلاس مجازی وجود دارد؟

پاسخ:  بله. ولی بدلیل عدم نمایش صحیح فونت های فارسی، استفاده از گوشی تلفن همراه تنها زمانی توصیه می‌شود که امکان استفاده از رایانه شخصی وجود ندارد. ضمنا مشاهده کلاس های ضبط شده، توسط رایانه‌های شخصی توصیه می شوند. برای استفاده از این امکان اپلیکیشن Adobe connect را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب ادوب کانکت (اندروید و ìos) در صفحه ورود سامانه آموزش الکترونیکی قرار دارد.