معرفی مراکز
1401/6/20 یکشنبه
ساختار
ساختا
ساختار مرکز آموزش الکترونیکی و آزاد
به نام خدا
 
          حمد و سپاس به درگاه الهی عرضه میداریم و پیشانی خضوع بر آستانش فرود میآوریم که توفیق وجود و زمینه رشد و تعالی را نصیبمان نمود  
        دانشگاه پیام نور به منظور گسترش آموزش عالی در کشور و توسعۀ برنامه‌ های آموزشی در قالب نظام های آموزش باز (نیمه حضوری و از راه دور) و تحقق شعار“ آموزش عالی برای همه، همه جا و همه وقت ”، بر اساس اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1367 تأسیس شد.
            دانشگاه پیام نور نیز به منظور بهره‌ گیری از فناوری‌های نوین ارتباطاتی و ابزارهای الکترونیکی، از سال 1369 با تاسیس مدیریت رسانه ‌ها، تولید رسانه ‌های دیداری، شنیداری و چند رسانه‌ای را با همکاری اعضای هیئت علمی آغاز نمود. در سال 1385، با همکاری شبکه آموزش سیما، در زمینه تهیه و پخش 200 عنوان درسی، آموزش تلویزیونی را در کشور تجربه کرد. در همین سال با تاسیس دفتردانشستان وآموزش چند رسانه‌ ای، وظایف جدیدی از جمله تبدیل و آماده‌ سازی دروس دانشگاهی به محتوای الکترونیکی تحت وب و ارائه دوره های آموزش الکترونیکی به آن دفتر محول شد. 
         
در این راستا، و با توجه به ساختار جدید دانشگاه که در سال 1388 به تصویب هیات امنای دانشگاه و امضای وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری رسید، این مجموعه با عنوان "دفتر آموزش های آزاد و چند رسانه ای" در زیر مجموعه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تعریف شد.
         از مهرماه سال 1389 دفتر آموزش آزاد و چند رسانه ‌ای براساس تغییرات بوجود آمده در ساختار دانشگاه رسماً شروع به کار نمود و با توجه به مهمترین مأموریت محوله و مجوز اخذ شده از دفتر گسترش آموزش عالی پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد الکترونیکی از طریق کنکور سراسری در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.
           بر اساس مصوبه هیات رییسه محترم دانشگاه، در سال 1399 مرکز آموزش الکترونیکی و آزاد  در قالب دو گروه "آموزش های الکترونیکی و چند رسانه ای" و "آموزش های آزاد و کوتاه مدت" به مجموعه دفتر برنامه ریزی آموزشی و تحصیلات تکمیلیمنتقل شده و فعالیت های خود را ادامه می دهد.
                   در حال حاضر این دو مرکز در حال انجام ماموریت ها و وظایف محوله می باشد. گزارش اجمالی وضعیت موجود و فعالیت هر گروه در زیر صفحه مربوطه درج شده است.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir